ניוזלטר י"ג אדר תשע"ח

שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ: מהדורת ניוזלטר מיוחדת לפורים על פעילות יד לאחים מול מבקשי רעתנו

 

חג הפורים מסמל את ניצחון העם היהודי על אויביו.
כאז, גם עתה יש מי שעושה כל מאמץ כדי להכחיד את העם היהודי. בניוזלטר המיוחד הזה לחג הפורים, אנו מציגים כמה סיפורים מפעילות יד לאחים בשבוע האחרון - הקשורים לניצחון היהודים על פני מבקשי רעתם

 

שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ: כת עדי ה' הקימה דוכן קבוע להמרת דת

הכת הנוצרית 'עדי ה'' היא אחת הכתות הפעילות ביותר בישראל. חבריה שטופי המוח, ידועים כמי שעוברים מבית לבית במטרה להביא כמה שיותר יהודים לאמונה ביש"ו. לאחרונה, פתחו חברי הכת דוכן קבוע המוצב בכניסה לאוניברסיטה העברית בירושלים בכל יום שני.

 

 

פעילי ומתנדבי יד לאחים נצבים כמובן על משמרתם, ומגיעים למקום באופן קבוע כדי להזהיר את העוברים והשבים מפני התרמית המיסיונרית. שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם.

 


ע' 20 חשף את סיפורה של אשה יהודייה שחולצה ע"י יד לאחים מכפר ערבי, לאחר 18 שנות סבל

 


בניוזלטר הקודם הצגנו את סיפורו של ילד, בן לאם יהודיה ולאב ערבי, שעבר ברית מילה בגיל 4.5. השבוע, תחת הסתרת כל פרט שיאפשר את זיהויה על ידי הבעל הערבי ובני משפחתו המחפשים אותה, התראיינה אימו לערוץ 20 בטלוויזיה וסיפרה בקצרה את סיפור חייה, לאחר 18 שנות סבל בכפר הערבי בו התגוררה עם ילדיה.

 

 

1,000 משלוחי מנות בדרכם לניצולי כיתות המיסיון וניצולות מכפרים ערביים

לא פחות מאלף משלוחי מנות מהודרים נארזו בשבוע האחרון על ידי עובדי ומתנדבי יד לאחים, במטרה להעבירם בחג הפורים ליהודים שיצאו על ידי הארגון מכיתות המיסיון הפועלות בארץ וכן לנשים ובנות שחולצו על ידי יד לאחים מכפרים ערביים, לאחר שנישואיהן עם בני מיעוטים נקלעו לשרטון.

 
 
משלוחי המנות אמורים להגיע ליעדיהם ביממה הקרובה באמצעות כמה צוותים שיתפרסו בכל רחבי הארץ ויביאו אותם לכתובות המדויקות. 

 


מאות עולים מחבר העמים יחגגו את הפורים בסניף יד לאחים באשדוד

אנשי כת המיסיון הנוצרי 'היהודים המשיחיים' מנסים בשנים האחרונות לפעול בצורה גוברת והולכת בקרב ציבור העולים מחבר העמים באשדוד.

 

 

אשדוד מוכרת כבירת ה"ערים קולטות עליה" ומכיוון שכך, בנוסף לפעילות עם הציבור הישראלי-הצברי, עושים המיסיונרים כל מאמץ כדי להגיע לעולים. הם יודעים שהעולים הללו זקוקים יותר מכל לחברה תומכת כמו גם למי שיוכל לעזור להם להתאקלם בארץ - ולכן משקיעים כספים רבים כדי להגיע אליהם.  ביד לאחים פתחו בשלל פעולות לטובת העולים ובמסגרת זו תיערך מסיבת פורים מושקעת בהשתתפות מאות רבות של עולים. האירוע יערך בסניף יד לאחים באשדוד, בשיתוף עם ארגון 'חב"ד לנוער' הפועל לרווחתם הרוחנית של העולים.

 

 

פורים – החג שגילה את "היהודי" ואת משמעותו

חשבתם פעם מה משמעות השם "יהודי"? מהו מקור המילה ומהו פירושה?


שורש המילה 'יהודי' הוא מהשם 'יהודה' - שהיה אחד משנים-עשר השבטים ובנו הרביעי של יעקב אבינו. לכן כשאדם נקרא בשם 'יהודה', סביר יהיה, לכאורה, להניח שהוא צאצא של שבט יהודה. אולם, כפי שידוע, ליעקב היו שנים עשר בנים, שהם אבותיהם הקדמונים של שנים עשר שבטי ישראל, שהצירוף של כולם מהווה את העם היהודי. אם כך, מדוע כל האומה הישראלית קרויה דווקא "יהודים"?


(התשובה הקונבנציונאלית לשאלה זו היא, שרוב היהודים כיום הם צאצאי השבטים יהודה ובנימין – שני השבטים שמהם נבנתה מלכות יהודה. שאר עשרת השבטים, שהשתייכו למלכות ישראל, הוגלו לארצות בלתי נודעות. אולם חייבת להיות סיבה עמוקה יותר לעובדה שהעם הנבחר נקרא בשם זה קרוב ל- 2500 שנה!)


יתכן שנוכל להשיב על השאלה על ידי ניתוח האדם הראשון שניתן לו הכינוי 'יהודי'. את האיזכור הראשון לשם זה אנו מוצאים במגילת אסתר, המתעדת את הסיפור של פורים. "איש יהודי היה בשושן הבירה ושמו מרדכי בן יאיר .... איש ימיני" (אסתר ב', ה').


אם נחקור באובייקטיביות את סיפור הנס של פורים נגלה, שהיינו יכולים לחסוך את כל הסיטואציה המפחידה הזו. כל מה שקרה בפורים היה כתוצאה מדבקותו העקשנית של מרדכי לקוד התנהגותי שכבר לא היה באופנה ולא היה מתאים לאותם זמנים. מרדכי היה רב זקן, שזכר את התקופה שהייתה 50 שנה לפני כן, כאשר בית המקדש עמד לתפארת בירושלים וכל העם התנהג על-פי חוקי התורה. אולי באותו הדור היה אפשר לזלזל בהמן הרשע. אך מאז הדברים השתנו לבלי הכר: בני ישראל היו בגלות. כיצד העז מרדכי להעמיד אומה שלמה בסכנת הכחדה על ידי זלזול בשר האהוב והמכובד על המלך? אולי מישהו שכח לעדכן את מרדכי שהמפתח להישרדות היא ההליכה בתלם, מבלי להתבלט?...


מרדכי, לעומת זאת, חשב אחרת; והיה לו גם ממי ללמוד. שנים רבות קודם לכן, שליט מצרים רצה לקחת את אחד השבטים, בנימין, לעבד. אחיו של בנימין, יהודה, לא הסכים לכך בשום אופן. ברגעי השיא, הוא התעלם לגמרי מהגינונים המלכותיים, התקרב בזעם אל השליט הכוחני – כמובן, יהודה לא ידע ששליט מצרים הוא לא אחר מאשר אחיו יוסף – ודרש באיומים את שחרורו של בנימין.


יהודה היה התגלמות היהודי הגולה ההולך על גשר צר מאוד: מצד אחד הוא חייב לחיות בשלום עם שכניו, לציית לחוקי ומנהגי המדינה בה הוא יושב, ולהתפלל לשלומה של מלכות; אך עם זאת, יש לו האומץ לעמוד בעוז כנגד כל הכוחות שבעולם כדי להגן על האידיאלים שלו. כפי שתיאר זאת רבי שלום דב בער, האדמו"ר החמישי של חב"ד, "גופנו בלבד נשלח לגלות, אך לא נשמתנו"!


מרדכי "היהודי" היה תלמיד גאה של דודו הרחוק, יהודה. הוא ידע שהתורה אוסרת על יהודי להשתחוות להמן (ולפסל שהיה תלוי על צווארו), וכך יש להתנהג. ואכן, פעולותיהם של יהודה ומרדכי הוכיחו את עצמם ושום נזק לא נגרם להם בזכות אומץ הלב שהפגינו.
ומאז דבק בנו השם הזה. משום שב- 2500 השנים הבאות יבחנו את יהדותנו שוב ושוב. תחת אינספור משטרים, חלקם ידידותיים ורובם עוינים, נאבקנו עם ידידים ואויבים שרצו לכפות רצונם עלינו במחיר יחסינו עם האלוקים. שוב ושוב הוכחנו את נאמנותנו להשם, והראינו כי את השם "יהודי" קיבלנו בצדק: בדם, יזע ודמעות.


הסיפור הגדול של ההיסטוריה מסתיים באורח דומה לסיפור של פורים: אנחנו פה כדי לספר את הסיפור ואויבינו נעלמו מהמפה. שמחת פורים היא גדולה יותר מאשר בכל חג, משום שהיא מספרת את סיפורה של האומה שמעולם לא אפשרה לנשמה להיכבל – זהו סיפורו של היהודי.

 

לקוח מאתר 'בית חב"ד'. תודתנו נתונה להם.

הדפסשלח לחבר

עוד חדשות בקצרה...

דרונט בניית אתרים
עבור לתוכן העמוד
יד לאחים – לא מוותרים על אף יהודי - טל: 03-6154100